Geen tijd

Freya & Hanneke
Auteur:

Ja, maar daar hebben wij helemaal geen tijd voor!’

De meest gehoorde reactie van zorgprofessionals op bijna alles wat geïntroduceerd wordt.
En ik snap het. De druk op mensen die werken in de zorg is heel hoog. Er komen steeds meer mensen die zorg nodig hebben bij, maar het aantal medewerkers in de zorg mag niet groeien. We staan met zijn allen voor een grote uitdaging. Tel daar de controledrift van zorgverzekeraars en bestuurders bij op en de reactie is totaal gerechtvaardigd.

Dat het anders moet daar zijn we het, denk ik, met zijn allen wel over eens. Een groot deel van die veranderingen ligt niet in mijn invloedssfeer. Binnen een organisatie kan ik wel heel goed tegen dingen aanschoppen, mijn mening en visie delen en mensen op een andere manier leren denken en handelen. Gek genoeg is de zorgverzekeraar dan weer niet echt onder de indruk als ik mijn relaas doe. En Mark Rutte neemt inmiddels ook niet meer op als ik bel.

Toch geloof ik dat iedereen van binnenuit, op kleine of grotere schaal invloed kan uitoefenen. Door iets wel of niet te doen kun je veel verschil maken. Door je collega een compliment te geven, fleurt zij op en voelt zich gewaardeerd. Door zelf vrolijk en positief op je werk te komen verandert de sfeer. En door op een andere manier jouw personen met dementie te benaderen maak je hun leven beter. En dat kost nauwelijks extra tijd.

Door met de technieken die we je leren in onze training Zeg JA bij dementie aan de slag te gaan in de praktijk, kun je er voor zorgen dat je werk leuker wordt. Het contact met jouw persoon met dementie wordt beter, waardoor de zorg soepeler verloopt en hij of zij minder onbegrepen gedrag laat zien. De zorg wordt menswaardiger en gelijkwaardiger. Het volgen van de training en het ontwikkelen van een andere mindset kost wat tijd, maar uiteindelijk levert het je tijdswinst op doordat je daarna met nieuwe vaardigheden aan het werk gaat. Met als gevolg dat de zorg vaak minder tijd kost en vooral ook veel leuker wordt.

Werkt je werkgever tegen, ziet hij/zij het belang van de training niet in of is geld een struikelblok, dan kom ik graag langs om uitleg te geven, mijn visie te delen en alle ‘ja, maar’ weg te nemen. Uiteraard doe ik dat op een vrolijke en positieve manier, zodat de werkdag van je werkgever ook leuk wordt.

En ben je zelf een werkgever die graag tevreden cliënten/bewoners en blije medewerkers wil, neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking en een portie positieve vibes! Ik beloof je, het kost niet veel tijd.

Ja, maar daar hebben wij helemaal geen tijd voor!’

De meest gehoorde reactie van zorgprofessionals op bijna alles wat geïntroduceerd wordt.
En ik snap het. De druk op mensen die werken in de zorg is heel hoog. Er komen steeds meer mensen die zorg nodig hebben bij, maar het aantal medewerkers in de zorg mag niet groeien. We staan met zijn allen voor een grote uitdaging. Tel daar de controledrift van zorgverzekeraars en bestuurders bij op en de reactie is totaal gerechtvaardigd.

Dat het anders moet daar zijn we het, denk ik, met zijn allen wel over eens. Een groot deel van die veranderingen ligt niet in mijn invloedssfeer. Binnen een organisatie kan ik wel heel goed tegen dingen aanschoppen, mijn mening en visie delen en mensen op een andere manier leren denken en handelen. Gek genoeg is de zorgverzekeraar dan weer niet echt onder de indruk als ik mijn relaas doe. En Mark Rutte neemt inmiddels ook niet meer op als ik bel.

Toch geloof ik dat iedereen van binnenuit, op kleine of grotere schaal invloed kan uitoefenen. Door iets wel of niet te doen kun je veel verschil maken. Door je collega een compliment te geven, fleurt zij op en voelt zich gewaardeerd. Door zelf vrolijk en positief op je werk te komen verandert de sfeer. En door op een andere manier jouw personen met dementie te benaderen maak je hun leven beter. En dat kost nauwelijks extra tijd.

Door met de technieken die we je leren in onze training Zeg JA bij dementie aan de slag te gaan in de praktijk, kun je er voor zorgen dat je werk leuker wordt. Het contact met jouw persoon met dementie wordt beter, waardoor de zorg soepeler verloopt en hij of zij minder onbegrepen gedrag laat zien. De zorg wordt menswaardiger en gelijkwaardiger. Het volgen van de training en het ontwikkelen van een andere mindset kost wat tijd, maar uiteindelijk levert het je tijdswinst op doordat je daarna met nieuwe vaardigheden aan het werk gaat. Met als gevolg dat de zorg vaak minder tijd kost en vooral ook veel leuker wordt.

Werkt je werkgever tegen, ziet hij/zij het belang van de training niet in of is geld een struikelblok, dan kom ik graag langs om uitleg te geven, mijn visie te delen en alle ‘ja, maar’ weg te nemen. Uiteraard doe ik dat op een vrolijke en positieve manier, zodat de werkdag van je werkgever ook leuk wordt.

En ben je zelf een werkgever die graag tevreden cliënten/bewoners en blije medewerkers wil, neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking en een portie positieve vibes! Ik beloof je, het kost niet veel tijd.

Geen tijd

Freya & Hanneke
Auteur:

Ja, maar daar hebben wij helemaal geen tijd voor!’

De meest gehoorde reactie van zorgprofessionals op bijna alles wat geïntroduceerd wordt.
En ik snap het. De druk op mensen die werken in de zorg is heel hoog. Er komen steeds meer mensen die zorg nodig hebben bij, maar het aantal medewerkers in de zorg mag niet groeien. We staan met zijn allen voor een grote uitdaging. Tel daar de controledrift van zorgverzekeraars en bestuurders bij op en de reactie is totaal gerechtvaardigd.

Dat het anders moet daar zijn we het, denk ik, met zijn allen wel over eens. Een groot deel van die veranderingen ligt niet in mijn invloedssfeer. Binnen een organisatie kan ik wel heel goed tegen dingen aanschoppen, mijn mening en visie delen en mensen op een andere manier leren denken en handelen. Gek genoeg is de zorgverzekeraar dan weer niet echt onder de indruk als ik mijn relaas doe. En Mark Rutte neemt inmiddels ook niet meer op als ik bel.

Toch geloof ik dat iedereen van binnenuit, op kleine of grotere schaal invloed kan uitoefenen. Door iets wel of niet te doen kun je veel verschil maken. Door je collega een compliment te geven, fleurt zij op en voelt zich gewaardeerd. Door zelf vrolijk en positief op je werk te komen verandert de sfeer. En door op een andere manier jouw personen met dementie te benaderen maak je hun leven beter. En dat kost nauwelijks extra tijd.

Door met de technieken die we je leren in onze training Zeg JA bij dementie aan de slag te gaan in de praktijk, kun je er voor zorgen dat je werk leuker wordt. Het contact met jouw persoon met dementie wordt beter, waardoor de zorg soepeler verloopt en hij of zij minder onbegrepen gedrag laat zien. De zorg wordt menswaardiger en gelijkwaardiger. Het volgen van de training en het ontwikkelen van een andere mindset kost wat tijd, maar uiteindelijk levert het je tijdswinst op doordat je daarna met nieuwe vaardigheden aan het werk gaat. Met als gevolg dat de zorg vaak minder tijd kost en vooral ook veel leuker wordt.

Werkt je werkgever tegen, ziet hij/zij het belang van de training niet in of is geld een struikelblok, dan kom ik graag langs om uitleg te geven, mijn visie te delen en alle ‘ja, maar’ weg te nemen. Uiteraard doe ik dat op een vrolijke en positieve manier, zodat de werkdag van je werkgever ook leuk wordt.

En ben je zelf een werkgever die graag tevreden cliënten/bewoners en blije medewerkers wil, neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking en een portie positieve vibes! Ik beloof je, het kost niet veel tijd.

Ja, maar daar hebben wij helemaal geen tijd voor!’

De meest gehoorde reactie van zorgprofessionals op bijna alles wat geïntroduceerd wordt.
En ik snap het. De druk op mensen die werken in de zorg is heel hoog. Er komen steeds meer mensen die zorg nodig hebben bij, maar het aantal medewerkers in de zorg mag niet groeien. We staan met zijn allen voor een grote uitdaging. Tel daar de controledrift van zorgverzekeraars en bestuurders bij op en de reactie is totaal gerechtvaardigd.

Dat het anders moet daar zijn we het, denk ik, met zijn allen wel over eens. Een groot deel van die veranderingen ligt niet in mijn invloedssfeer. Binnen een organisatie kan ik wel heel goed tegen dingen aanschoppen, mijn mening en visie delen en mensen op een andere manier leren denken en handelen. Gek genoeg is de zorgverzekeraar dan weer niet echt onder de indruk als ik mijn relaas doe. En Mark Rutte neemt inmiddels ook niet meer op als ik bel.

Toch geloof ik dat iedereen van binnenuit, op kleine of grotere schaal invloed kan uitoefenen. Door iets wel of niet te doen kun je veel verschil maken. Door je collega een compliment te geven, fleurt zij op en voelt zich gewaardeerd. Door zelf vrolijk en positief op je werk te komen verandert de sfeer. En door op een andere manier jouw personen met dementie te benaderen maak je hun leven beter. En dat kost nauwelijks extra tijd.

Door met de technieken die we je leren in onze training Zeg JA bij dementie aan de slag te gaan in de praktijk, kun je er voor zorgen dat je werk leuker wordt. Het contact met jouw persoon met dementie wordt beter, waardoor de zorg soepeler verloopt en hij of zij minder onbegrepen gedrag laat zien. De zorg wordt menswaardiger en gelijkwaardiger. Het volgen van de training en het ontwikkelen van een andere mindset kost wat tijd, maar uiteindelijk levert het je tijdswinst op doordat je daarna met nieuwe vaardigheden aan het werk gaat. Met als gevolg dat de zorg vaak minder tijd kost en vooral ook veel leuker wordt.

Werkt je werkgever tegen, ziet hij/zij het belang van de training niet in of is geld een struikelblok, dan kom ik graag langs om uitleg te geven, mijn visie te delen en alle ‘ja, maar’ weg te nemen. Uiteraard doe ik dat op een vrolijke en positieve manier, zodat de werkdag van je werkgever ook leuk wordt.

En ben je zelf een werkgever die graag tevreden cliënten/bewoners en blije medewerkers wil, neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking en een portie positieve vibes! Ik beloof je, het kost niet veel tijd.